The colorful wolf

January 14, 2011

電話で日本語

Filed under: japan — randy @ 13:08

日本に出てからもう9月がたった。どのぐらい私の日本語が下手になったのか、昨日見出した。電話で三菱UFJ銀行と話した。

VOIPを使って話したが、音声のクオリティが悪くて同じことを何回いっても通じなかった。向こうの日本語はちょっと分かりにくくて悔しかった。結局は同じせりふを何度も繰り返して長い会話になった。結果はよくないけど。私が電話した理由はカードの問題で、海外からは解決できないらしい。残念。

ちなみに、私は日本語能力試験を行うつもりだけど、昨日の会話から分かった事は、たくさんの勉強が必要だ。でも、ヨーロッパで日本語を勉強する人は皆オタク。。もうヨーロッパのオタクになったよ!練習しなければなりません!

Advertisements

1 Comment »

  1. じゃあ、頑張ってください。僕の日本語能力も下手に成って行った!それも残念だと思う。。。昨日の晩で日本へ電話を掛けたありがとござった!最終、カードを使わない理由をちょっと分かって来た。

    Comment by Kamil — January 14, 2011 @ 15:23 | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: